luni, 21 mai 2012

Gateaux aux pommes et beurre


       Aceasta reteta este o reteta frantuzeasca primita de la prietena mea Delia din Franta. Este foarte aromata si delicioasa!

Ingrediente:
- 100g zahar + 3 linguri pentru glazura
- 1 praf de copt
- 3 oua
- 4 mere mari
- 80 g unt + cat ungem o tava
- 150g faina
- 100ml lapte
- 3 linguri de ulei
- esenta de vanilie

2 oua le batem bine cu 100g zahar. Se adauga esenta, uleiul, laptele , faina, un praf de copt si un varf de lingurita de sare. Amestecam foarte bine.


Se unge o tava cu unt. Merele se curata de coaja si se taie feliute. Se pune un strat de mere in tava.


Adaugam peste mere jumatate din compozitia de blat.

Mai adaugam un strat de mere si restul de compozitie.

Dam la cuptor pentru 30 de minute la foc mic.
Separat batem un ou cu 3 linguri de zahar. Topim 80g unt, il lasam sa se raceasca si il turnam peste ou.


Turnam peste prajitura si mai dam la cuptor pentru 20 de minute, tot la foc mic.



Dupa 20 de minute scoatem prajitura si o lasam sa se racoreasca putin. Se poate servi calda sau rece(daca mai ramane).


Glazura se va absorbi in blat, asa ca sa nu va speriati unde dispare la un moment dat.

Pofta buna!

Iti multumesc, Delia, pentru reteta!

6 comentarii:

  1. Obrigado pela visita e pelo comentário no meu blog e muitos parabéns aqui pelo teu espaço, tens receitas deliciosas!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ador merele,asa ca sigur imi place prajiturica ta.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Molto invitante!!!
    Mi sono aggiunta ai tuoi sostenitori!!!
    A presto!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand am auzit de prajitura frantuzeasca cu mere am venit repede la tine :)
    Ce zici facem schimb de "frantzuzisme"? :P
    Te pup

    RăspundețiȘtergere