miercuri, 9 mai 2012

Salata de spanac


            Spanacul, este o planta foarte sanatoasa datorita componentelor sale nutritionale antioxidante si anticancerigene. Are un continut scazut de grasimi de aceea este recomandat in curele de slabire si in controlul colesterolului. 100g de spanac crud sunt echivalentul a 25% din doza zilnica recomandata de fier, in organism. Contine o gama larga de vitamine pe langa fier, si anume  vitaminele A, E, B1, C si K,  minerale precum magneziul, calciul, potasiul si acid folic.
            Asa ca m-am decis sa-l incerc si eu in varianta cruda si chiar pot spune ca este excelent.

Ingrediente:
- frunze de spanac proaspat
- un fir de ceapa verde
- un fir de usturoi verde
- un castravete
- o lamaie
- o lingura de otet
- 2 linguri de ulei de masline
      Spanacul il spalam foarte bine cu apa rece si indepartam tija. Eu nu l-am tocat prea marunt, l-am lasat mai marisor. Castravetele l-am lasat cu tot cu coaja si l-am taiat felii subtiri. Ceapa si usturoiul le-am tocat mai marunt. Adaugam uleiul, zeama de lamaie, otetul si sarea.
Amestecam bine.
Servim langa orice friptura sau chiar simpla.
Pofta buna!

Un comentariu: