duminică, 6 mai 2012

Tort cu crema de unt


Cu ocazia zilei ''barbatului'', i-am facut sotului meu acest tort, care este preferatul lui. Este delicios si usor de facut.

Ingrediente:
- 5 oua
- 3 linguri de faina
- 5 linguri de zahar + 3 linguri pentru crema + 2 linguri pentru sirop
- un pachet de unt
- un pachet de cacao
- o esenta de rom
- 3 linguri de ulei
- 2 linguri de apa
- 1/2 lingurita de praf de copt
- optional ornamente pentru tort

In imagine veti vedea si 3 oua in plus. Erau pentru crema dar nu le-am mai folosit. Reteta de crema contine si aceste oua in cazul in care crema iese prea groasa si nu se poate intinde pe blat. Se foloseste cate un galbenus, pe rand, pana ajungem la textura dorita.
Separam ouale si batem albusurile spuma tare.

Galbenusurile le frecam cu zaharul, pana isi tripleaza volumul. Adaugam uleiul si frecam in continuare pana se incorporeaza. La final adaugam apa.

Turnam galbenusurile peste albusuri, adaugam faina si praful de copt.

Intr-o forma de tort, adaugam compozitia si dam la cuptor pentru 30-40 minute la foc mic, pana trece testul scobitorii.

Lasam blatul sa se raceasca bine.
Crema:

Frecam untul bine cu 3 linguri de zahar. Cand zaharul s-a topit adaugam cacao.

Cand crema este gata o lasam 10 minute la rece.

Taiem blatul in 3 si il insiropam. Siropul il facem din 2 linguri de zahar, apa si esenta de rom.

Umplem blatul cu crema.

Ornam cu bucatele de ciocolata si dam la frigider pentru cel putin 2 ore.
Pofta buna!

27 de comentarii:

  1. Foarte atenta cu sotul!.. EU am si uitat de ziua barbatului!... Ce frumos si galben arata blatul scos de la cuptor!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Blatul este galben ca am avut oua de tara, si galbenusul a fost mai colorat! :))

      Ștergere
  2. Hmmm, ciocolata!! Imi place! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. ador crema de unt ;)
    Te pup si-ti doresc sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai fost foarte grijulie :)!!!!I-ai pregatit o surpriza fooooarte dulce.....cred ca a fost tare incantat:)!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  5. A fost foarte incantat sotul meu, mai ales ca este fan prajituri insiropate!

    RăspundețiȘtergere
  6. sa faci crema din fineti i smintana si iese mai gustos.succes!

    RăspundețiȘtergere
  7. mie imi place cu crema de unt

    RăspundețiȘtergere